НОВИНИ
„Българската Коледа” събира най-много средства от 2009 година насам
2013-01-17 15:32:00
На над 2 милиона възлизат събраните средства до момента в рамките на благотворителната кампания „Българската Коледа” 2012/2013 г., което е най-голямата сума от 2009 година насам. Това отчете на пресконференция на „Дондуков” 2 главният секретар на президента Екатерина Захариева. Към днешна дата по дарителската банкова сметка на инициативата, която е открита целогодишно, са направени 1938 преводи на обща стойност 1 077 139 лева. Близо 970 хиляди са изпратените кратки съобщения и гласовите обаждания на стойност 1 лев, отчетоха съорганизаторите от Администрацията на Президента, Българската национална телевизия и Нова телевизия.
Към днешна дата са постъпили 332 молби на родители за подпомагане на деца, като 76 на сто от тях са за деца, нуждаещи се от рехабилитация. Това означава, че акцентът на кампанията е удачен, коментира главният секретар на президента. 58 от молбите са за деца в нужда от скъпоструващи медикаменти за хронични заболявания. Продължават да постъпват и молби от университетски болници и специализирани заведения за рехабилитация, които също предстои да бъдат разгледани.
Родителите да подават своевременно заявления за подпомагане по реда, описан на сайта на кампанията, призоваха организаторите на благотворителната инициатива. В началото на февруари, когато е първото заседание на Експертния съвет в Администрацията на Президента, ще бъдат разгледани постъпилите до момента молби за подпомагане на лечението на деца, а до края на месец юни трябва да бъдат проведени търговете за закупуване на специализирана апаратура.
От началото на тази година едно от скъпите лекарства за малките пациенти - за ревматоиден артрит - се поема от Националната здравноосигурителна каса. Предстои и промяна в клиничната пътека за рехабилитация, което е друг пример за отличното взаимодействие между институциите, подчерта главният секретар на президента. През годината съорганизаторите на „Българската Коледа” и Експертният съвет към инициативата ще продължат съвместната си работа с НЗОК, МЗ и МТСП за създаването на „Наръчник на родителите” и за разширяване на спектъра от лекарства, които да бъдат заплащани от Касата.
И през тази година удовлетворяването на молбите за подпомагане на децата ще бъде приоритет пред закупуването на техника за посочените предварителни болнични заведения и на тези, които предстои да кандидатстват. Дарителите могат да бъдат спокойни, че техните средства ще бъдат изразходвани по най-ефективния и целесъобразен начин, категорична беше Екатерина Захариева. Пред медиите тя поясни, че ново в текущата благотворителна кампания е предварителното обявяване на типовете апаратура, за закупуването на която ще бъдат изразходвани събраните средства, както и лечебните заведения, към които ще бъде насочена. „Правим всичко възможно болниците, подали заявления, да получат това, от което се нуждаят, но и средствата да отиват там, където се лекуват повече деца. Изискахме и планове за устойчиво развитие на болниците, за да може средствата да бъдат насочени към центрове, които планират да се развиват и да работят и занапред”, допълни Екатерина Захариева.
„Няма големи и малки дарения, защото всяко дарение е важно”, подчерта още главният секретар на президента. По думите й, българинът показа, че за пореден път, когато има дете в беда и има кауза, прави всичко според възможностите си да помогне, а бизнесът показа, че е социално отговорен. Захариева изказа благодарност от името на съорганизаторите на благотворителната инициатива на всички индивидуални и корпоративни дарители, на доброволците и посланиците на „Българската Коледа”, на лекарите, включили се в инициативата, на образователните институции, на мобилните оператори, на медийните партньори, Министерството на здравеопазването, на НЗОК, както и на известните лица на България, които приеха „Българската Коледа” за своя кауза.
Линията, предприета от екипа на президента, както и ясното послание на кампанията, доведоха до много добри резултати, коментира генералният директор на Българската национална телевизия Вяра Анкова. „Кампанията показа, че обикновеният българин носи благотворителността в сърцето си”, допълни Анкова.
Според директора на Нова телевизия Силва Зурлева, текущата кампания „Българската Коледа” е поставена върху по-високи професионални принципи, което доведе и до реален резултат с решението Здравната каса да поеме разходите за един от най-скъпите медикаменти за лечение на деца. „Институциите да бъдат по-резултатни - това е една от основните идеи на „Българската Коледа”, припомни Силва Зурлева.