НОВИНИ
Президентът Росен Плевнелиев подписа указ, с който утвърждава правилата за устройството и дейността на съветите към президента на Република България
2012-03-29 10:30:00
ОБЩИ ПРАВИЛА
за устройството и дейността на съветите
към президента на Република България
Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. (1) При осъществяване на функциите и правомощията си президентът се подпомага от съвети.
(2) Съветите се определят с указ на президента и са консултативни органи при вземане на решения, формиране на позиции, становища и приемане на инициативи от президента в конкретни области на обществения живот.
Чл. 2. Съветите осъществяват своята дейност при спазване на принципите на публичност, прозрачност и зачитане интересите на гражданското общество.
Чл. 3. Вицепрезидентът се подпомага от съветите при осъществяване на възложени правомощия по чл. 104 от Конституцията на Република България.
Глава втора
СЪСТАВ
Чл. 4. (1) В състава на съветите се включват:
1. представители на Администрацията на президента на Република България;
2. представители на държавни органи и/или органи на местното самоуправление;
3. представители на гражданското общество;
4. видни специалисти и/или общественици в съответната област.
(2) В 30-дневен срок преди провеждане на заседанието на съвета секретарят на президента определя персоналния състав в зависимост от темите. Редът за определяне на персоналния състав се посочва в Правилата за работа на Администрацията на президента.
Глава трета
ДЕЙНОСТ
Чл. 5. (1) Дейността на съветите се организира и ръководи от секретаря на президента, който отговаря за съответната дейност.
(2) Секретарят на президента изготвя годишна индикативна програма на съвета, в която се определят приоритетите и задачите съобразно актуалните проблеми в сферата на дейност.
(3) Годишната индикативна програма се изготвя до края на м. януари на текущата година.
Чл. 6. (1) Съветите осъществяват дейността си въз основа на тримесечна работна програма в съответствие с годишната индикативна програма по чл. 5.
(2) Тримесечната програма по ал. 1 се изготвя от секретаря на президента в срок до 20-то число на месеца, в който изтича срокът на текущата програма.
(3) Тримесечната програма съдържа график за провеждане на заседанията.
Чл. 7. Програмите по чл. 5 и 6 се публикуват на интернет страницата на Президентството.
Глава четвърта
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА НА СЪВЕТИТЕ
Чл. 8. (1) Заседанията на съветите са открити, освен когато се обсъжда защитена със закон информация.
(2) Заседанията се провеждат съгласно предвидения график в програмата по чл. 6, ал. 3.
(3) Когато важни обществени интереси налагат това, съветът може да се свика на извънредно заседание.
Чл. 9. Секретарят на президента, отговорен за дейността на съвета, организира провеждането на заседанието съгласно предвидения график в програмата по чл. 6, ал. 3 и изготвя предварително материали за обсъждане.
Чл. 10. Най-късно в 14-дневен срок преди датата на провеждане на заседанието на съвета секретарят на президента изпраща дневния ред, както и материалите за заседанието на определените участници. Дневният ред и материалите се публикуват на интернет страницата на Президентството.
Чл. 11. Участниците в съвета трябва да потвърдят участието си в заседанието пред секретаря на президента най-късно до 5 работни дни преди провеждането му. При невъзможност за присъствие поканеният участник по чл. 4, ал. 1, т. 2 и 3 може да изпрати свой представител. Когато участник е поканен лично, той не изпраща свой представител.
Чл. 12. Преди провеждане на заседанието всеки участник изпраща в срока по чл. 11 писменото си становище по темите, което се публикува на интернет страницата на Президентството.
Чл. 13. (1) Секретарят на президента открива заседанието.
(2) Разискванията по темите от дневния ред не могат да надвишават 3 минути за всеки участник.
(3) След приключване на разискванията съветът приема с консенсус позиция по обсъжданата тема.
Чл. 14. При осъществяване на дейността си секретарят се подпомага от експертите към него, които създават и поддържат архив за дейността на съвета.
Чл. 15. Всяко заседание се излъчва на живо в интернет страницата на Президентството.
Чл. 16. Приемайки да участват в заседанията на съветите, присъстващите лица се съгласяват техните имена, изказани мнения и присъствия на записите да бъдат предоставяни на трети лица и публикувани в интернет.
Чл. 17. В интернет страницата на Президентството се публикуват всички документи и материали за дейността на съветите, освен при наличие на защитена със закон информация.
Настоящите правила са утвърдени на основание на раздел ІІ, т. 2.8 от Указ № 12 от 23 януари 2012 г. на Президента на Републиката.